Cele

Celem Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Medialnej jest:

1) gromadzenie i upowszechnianie wiedzy edukacyjnej, zwłaszcza z zakresu pedagogiki medialnej, w tym cyfrowej,
2) inspirowanie i prowadzenie badań naukowych w dziedzinie pedagogiki medialnej,
3) wspieranie badań nad wpływem mediów na edukację i rozwój społeczeństwa informacyjnego,
4) prowadzenie doradztwa i ekspertyz w dziedzinie pedagogiki i edukacji medialnej,
5) nawiązywanie kontaktów i współpracy z innymi podobnymi towarzystwami naukowymi w kraju i za granicą,
6) działania na rzecz wdrażania polityki wspierającej edukację medialną,
7) opracowywanie wytycznych dla programów nauczania i szkoleń,
8) wspieranie inicjatyw mających na celu certyfikację kompetencji w zakresie edukacji medialnej,
9) promowanie potrzeby wykwalifikowanych specjalistów łączących pedagogikę i media, w tym technologie.

Polskie Towarzystwo Pedagogiki Medialnej realizuje swoje cele poprzez:

1) organizowanie kongresów i konferencji,
2) organizowanie seminariów naukowych, w tym z wykorzystaniem metod i technik komunikacji na odległość,
3) wspieranie młodych badaczy poprzez konkursy i mentoring,
4) współpracę na rzecz rozwoju pedagogiki medialnej z instytucjami państwowymi, samorządowymi, komitetami i zespołami Polskiej Akademii Nauk, uczelniami, instytutami i organizacjami naukowymi,
5) współpracę z instytucjami edukacyjnymi i mediami w zakresie popularyzacji wiedzy,
6) konsultowanie strategii edukacyjnych z instytucjami publicznymi i sektorem prywatnym,
7) tworzenie platform i forów wymiany doświadczeń dla naukowców i praktyków,
8) prowadzenie działalności wydawniczej i informacyjnej,
9) promowanie dobrych praktyk w zakresie edukacji medialnej i cyfrowej.